فواید پسته برای قلب و دیابت

فواید پسته

فواید پسته برای قلب و دیابت

فواید پسته ، پیشگیری از دیابت و سلامت قلب

به گفته محققان، به طور کلی دانه ها و آجیل هایی از قبیل پسته حاوی فیبر بوده و با تسهیل عملکرد روده ها به حفظ سلامت آن کمک می کنند. پسته هم مرتبط است. از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها است و در نتیجه برای سلامت بدن میتواند بسیار مفید باشد.

سلامت قلب و سیستم ایمنی سالم

وجود کلسترول بد یا همان LDL به میزان بالا در بدن، می تواند منجر به انسداد شریان ها شده و در بلند مدت ممکن است منجر به حمله قلبی شود. یکی از فواید پسته این است که حاوی چربی های مونواشباع نشده است که برای کاهش کلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژیم غذایی کم چرب، به تولید چربی های خوب موردنیاز برای عملکرد بهتر بدن کمک می کند.

همچنین پسته منبع غنی از ویتامین B۶ است، که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان ها در پسته باعث می شود بدن در برابر انواع بیماری های میکروبی مقابله کرده و در نتیجه سیستم ایمنی عملکرد مناسبی داشته باشد. علاوه بر این، پسته حاوی ویتامین های E و A نیز می باشد که هر دو این ویتامین ها دارای خواصی هستند که بدن را در برابر آسیب و صدمات مقاوم می سازد. خوردن پسته قبل و بعد از عفونت به بهبود بهتر و سریع تر کمک می کند.

پیشگیری از دیابت و کنترل وزن

در بیماری دیابت، قند طی فرایندی که گلیکاسیون نام دارد، تشکیل پیوندی غیرآنزیمی با پروتئین می دهد که برای بدن غیرقابل استفاده می شود. تحقیقات ثابت کرده است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته برای کاهش میزان گلیکاسیون مفید بوده و به کنترل دیابت کمک می کند.

همچنین چربی های مونواشباع نشده موجود در پسته مانع اضافه وزن شده و فیبر موجود در پسته به خروج مواد سمی از بدن کمک می کند. از سوی دیگر فیبرها موجب طولانی شدن احساس سیری و در نتیجه کاهش پرخوری می شود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *