سن قلب چیست؟

سن قلب

سن قلب چیست؟

سن قلب چیست؟

سن قلب راهی برای درک خطر حمله قلبی یا سکته مغزی است. این عدد بر اساس ریسک فاکتور های  بیماری های قلبی مانند سن و سابقه فامیلی و همچنین رژیم غذایی ، فعالیت بدنی و سیگار کشیدن محاسبه می شود. سن جوانتر قلب به معنای خطر کمتر بیماری قلبی است.

The Heart Age Predictor یک ابزار آنلاین رایگان است که سن قلب شما را محاسبه می کند. این ابزار از ماشین حساب سن قلب مورد مطالعه فرامینگهام اقتباس شده است. پیش بینی این عدد در وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در دسترس است.

سن قلب اغلب افراد از سن واقعی آنها بیش تر است. اما می توانید با اتخاذ یک سبک زندگی سالم ، سن قلب خود را پایین بیاورید. برای شروع ، سیگار نکشید و اگر این کار را انجام دادید ، با ترک کامل آن به سلامتی خود کمک کنید.

بعلاوه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و فعال بودن از نظر جسمانی می تواند به شما در کاهش ریسک فاکتور های بیماریهای قلبی نظیر:

کاهش فشار خون خود

بهبود کلسترول خود

مدیریت وزن خود

کنترل قند خون خود

کمک کند.

رژیم های غذایی DASH و  رژیم غذایی مدیترانه ای  روشهایی سالم برای سلامتی هستند. می توانید با تغییرات کوچک شروع کنید:

• هر روز یک سبزی را در دو وعده غذایی و یک وعده میان وعده مصرف کنید.

• در هر وعده غذایی خود میوه اضافه کنید.

• سالاد خود را همراه با یک مشت کوچک آجیل میل کنید.

بادام بهترین انتخاب است زیرا حاوی مقادیر زیادی چربیهای اشباع نشده ، ویتامین E ، فیبر و پروتئین است. همچنین منیزیم موجود در بادام از تشکیل پلاک جلوگیری کرده و فشار خون را پایین می آورد. گردو منبع خوب دیگری از اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث کاهش کلسترول “بد” و بالا رفتن سطح کلسترول “خوب” می شود و به نوبه خود خطر ایجاد پلاک در شریان ها را کاهش می دهد. انجمن قلب آمریکا  مصرف سه یا پنج وعده (معادل یک مشت) آجیل در هفته را توصیه می کند. آجیل ها همچنین به عنوان یک سالاد عالی محسوب می شوند

• حبوبات را هفته ای یک بار جایگزین گوشت کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *