نان های مناسب بیماران دیابتی

نان دیابتی

نان های مناسب بیماران دیابتی

نان های مناسب بیماران دیابتی

نان دیابتی: بیشتر نان های تجاری موجود حاوی آرد تصفیه شده و سفید هستند. این ماده حاوی هیچ فیبری نیست و می تواند باعث افزایش قند خون شود. حتی ممکن است “نان گندم” با گندم تصفیه شده و نه غلات کامل پخته شود. برخی از مارک هایی که نان خود را با عنوان “هفت دانه” یا “نه دانه” معرفی می کنند ، فقط از آن غلات کامل استفاده می کنند ، در حالی که بیشتر نان ها هنوز با آرد سفید تصفیه شده پخته می شوند.

آگاهی از بسته بندی و برچسب زدن نان ها می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا محصول مناسبی را انتخاب کنند.

در اینجا چهار نوع نان را که ممکن است گزینه های سالم تری برای کنترل دیابت باشند،معرفی می کنیم:

نان حاوی فیبر غنی شده

فیبر نوعی کربوهیدرات است که بدن قادر به هضم آن نیست. این فیبر ها باعث کارکرد منظم روده ها می شوند و به تقویت احساس پر بودن روده کمک می کنند. فیبر همچنین می تواند به کنترل قند خون کمک کند. مطالعات نشان داده اند که فیبر محلول می تواند به هضم غذا نیز کمک زیادی کند. به همین دلیل است که  گفته می شود فیبر باعث کاهش میزان جذب قند موجود در غذا می شود.

افزودن فیبر محلول به نان ها ممکن است به فرد در مدیریت قند خون کمک کند. با این حال ، نان های حاوی فیبر غنی شده هنوز هم نسبتاً حاوی کربوهیدرات بالایی هستند ،بنابراین بسیار مهم است که به انداره مصرف شوند. همچنین فرد باید در کنار مصرف نان، رژیم ورزش و سایر گزینه های زندگی سالم را نیز داشته باشد.

نان ساندویچ چند غله ای

نان چند دانه‌ای حاوی کربوهیدرات فراوانی است اما به خاطر دارا بودن غلات کامل و فیبر طبیعی می تواند به کاهش تأثیر کربوهیدرات ها بر قند خون کمک کند. در هنگام انتخاب نان سبوس دار بهتراست نانی را انتخاب کنید که شامل ترکیباتی مانند جو ، کوئینوا ، گندم سیاه ، گندم سبوس دار ، برنج قهوه ای ، سبوس و جو باشند. بسیاری از دانه ها حاوی مواد مغذی دیگری مانند روی ، ویتامین E و پروتئین هستند.

نان های ذرت کم کربوهیدرات

نان ذرت می تواند انتخابی خوشمزه ، متنوع و گاه سالم تر برای ساندویچ ها باشد. تولیدکنندگان انواع مختلفی از نان های ذرت کم کربوهیدرات را برای جذب مصرف کنندگان آگاه به سلامتی تولید میکنند.  در بسیاری از این نان های ذرت کم کربوهیدرات برای کاهش مقدار کربوهیدرات ها،فیبر اضافه شده است. برخی از نان های ذرت حاوی مواد کم کربوهیدرات مانند آب پنیر و پودر پروتئین سویا هستند.

افراد می توانند از نان های ذرت کم کربوهیدرات به عنوان نان مصرفی روزانه ی خود استفاده کنند و ساندویچ مورد علاقه خود را با این نان درست کنند. همچنین می توانید برای درست کردن مینی پیتزا ، بوریتو خانگی و تاکو نیز از نان های ذرت استفاده کنید.

نان بدون غلات

شاید بهترین نان انتخابی برای بیماران دیابتی ، نانی است که فاقد آرد و غلات باشد. نان های بدون آرد حاصل از جوانه ی بذر موجود در بازار منبع خوبی از فیبرها می باشند. با این حال ، این نان ها سرشار از کربوهیدرات هستند. فروشگاه های ویژه ی مواد غذایی سالم ممکن است نان های بدون غلات تهیه شده با مواد تشکیل دهنده ای مانند آرد بادام ، آرد نارگیل و بذر کتان را به فروش برسانند. با این حال مراقب تغذیه خود باشید ، زیرا  این نوع نان ها ممکن است کالری بالایی نیز داشته باشند.

دستور العمل های پخت نان

بسیاری از دستور العمل های تهیه نان بدون غله در اینترنت وجود دارد.با جستجوی عبارتی مانند “دستور العمل پخت نان بدون غله”  می توانید برخی از دستور العمل های پخت نان های کم کربوهیدرات را پیدا کنید. دستور العمل پخت این نان ها در مقایسه با  نان های سنتی اندکی گرانتر تمام می شود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *