با این جایگزین های سالم بر هوس هایتان غلبه کنید

غذا های سالم

با این جایگزین های سالم بر هوس هایتان غلبه کنید

با این جایگزین های سالم بر هوس هایتان غلبه کنید

غذای سالم: همه ما ممکن است هوس غذا های خاص را کرده باشیم و اغلب این هوس ها مربوط به شکل بافت آن غذا مانند غذاهای ترد یا خامه ای می باشد. بافت های غذایی نقش مهمی را در دوست داشتن  یا  بی علاقه بودن نسبت به آن غذا ایفا می کنند. به عنوان مثال ، در حالی که شما ممکن است نخود فرنگی کنسرو شده را دوست نداشته باشید ، ممکن است که نخود تازه یا کاملا پخته شده را دوست داشته باشید. خوشبختانه ، غذای سالم شامل غذاهایی از انواع بافت ها و طعم دهنده ها است. در اینجا چند پیشنهاد در مورد بهترین جایگزین ها ارائه شده است:

خامه ای

با شنیدن این واژه ممکن است ابتدا بستنی به ذهن شما خطور کند. در حالی که انواع میان وعده های نرم دیگر وجود دارد که می توانند به همان اندازه رضایت بخش باشند. سعی کنیدآن ها را جایگزین کنید.

  •  آووکادو تازه را روی نان سبوس دار بمالید یا نصف آووکادو را با یک قاشق روی نان پهن کنید.
  • یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خامه ای را به مدت ۱۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید و بیش از نصف فنجان ماست یخ زده کم چرب بدون شکر اضافه کنید.
  • پوره ی توت را درون یک فنجان ماست کم چرب و بدون شکر اضافه کنید.

شکننده

با شنیدن این واژه ممکن است چوب شور و چیپس ها که دارای بافت ترد هستند در ذهن شما نقش ببندد. اما با مصرف آنها  مقدار زیادی سدیم اضافی که نیازی به آن ندارید وارد بدن شما می شود. سعی کنید این خوراکی ها را به عنوان غذای سالم جایگزین کنید:

  • سه چهارم فنجان غلات سبوس دار بدون قند
  •  آجیل های ترد بدون نمک
  • نان های ترد سبوس دار
  • پاپ کورن ساده را با ادویه های مختلفی مانند دارچین یا ادویه یا گیاه مورد علاقه خود را امتحان کنید.

مایع

چای شیرین یا نوشابه ممکن است نشاط آور به نظر برسند ، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا تمام آن کالری های از بین بروند. یک نوشیدنی تفننی مثل قهوه موکا  با اندازه متوسط به همراه خامه شیرین می تواند ۴۰۰ کالری انرژی داشته باشد و این  میزان انرژی قبل از اضافه کردن شکر یا عسل است.

سعی کنید این مواد را جایگزین نوشیدنی خود کنید:

  • چای یخ زده که با چلاندن لیمو درست شده است. می توانید با انواع توت ها یا شیرین کننده های بدون کالری آن را شیرین کنید.
  •  برش های میوه را به یک لیوان اضافه کنید و با آن را با نوشیدنی گازدار پر کنید
  •  به جای نوشیدنی موکا، یک لاته کوچک ساخته شده با شیر بدون چربی انتخاب کنید و مقداری دارچین به روی ان اضافه کنید که تقریباً یک چهارم کالری موکا است.

سرگرم کننده

آب نبات های ژله ای یا حتی میان وعده های میوه ای بچه ها از جمله خوراکی های پر سر و صدا و سرگرم کننده محسوب می شوند، اما گزینه های دیگر تغذیه ای نیز به جای انها وجود دارد

  •  انگورهای تازه، شیرین و آبدار هستند. برای آنکه یک خاصیت سرگرم کننده هم داشته باشند آنها را برای چند دقیقه فریز کنید
  •  پودینگ تاپیوکا را با مرواریدهای تاپیوکای سرگرم کننده درست کنید. دستورالعمل های موجود در جعبه را اجرا کنید ، فقط از نیمی از قند یا شیرین کننده بدون کالری و شیر بدون چربی یا کم چربی (۱٪) استفاده کنید
  • گوجه فرنگی گیلاسی و پنیر رشته ای هم دما با اتاق هم سرگرم کننده هستند.

ترد

بعضی از افراد ممکن است سیب را دوست نداشته باشند چرا که می توانند نرم و دانه دار باشند. همین مورد می تواند در مورد سیب زمینی های بیش از حد پخته نیز صادق باشد.

  •  انواع سیب ترد مانند برابورن، هانی کریسپ ، فوجی و گالا را انتخاب کنید.
  •  سیب زمینی قرمز یا سیب زمینی سفید را انتخاب کنید و بیش از حد آنها را نپزید. از سیب زمینی های روزت که دارای نشاسته زیادی هستند، پرهیز کنید و با له کردن و تهیه پوره ی سیب زمینی آن را ترد کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *